A vállalkozói életforma kihívásokkal teli és sok szempontból megterhelő. Az emberek igazából csak akkor látják már át, hogy mibe is vágták bele a fejszéjüket, amikor már késő és amikor már nyakig vannak a saját cégüknek az ügyes bajos dolgaiba temetkezve.
Azok az emberek, akik úgy indulnak neki a vállalkozásnak, hogy már egyből egy székhelyszolgáltatás szerződést is aláírnak, viszonylag egyenesebb úton tudnak haladni a munka világában előre. A munka rögös és kacskaringós útvonalán a székhelyszolgáltatás olyan, mint amilyen a folyószabályozás volt a Tiszán. Egy nagy mellékág gyors és elegáns lenyesésével már a kezdetekkor máris kellemesebb az utazás!
A cég székhelye az a fizikai hely, ahol a vállalkozók a céges leveleiket kézhez kapják, ide jönnek majd akár a számlák, és mindenféle olyan papír, melyekről el kell majd számolni a NAV előtt alkalmasint. Ráadásul ez az a hely, ahol ki kell tenni a cégtáblát, ahol a NAV ellenőrzéseket eszközölhet. Sokkal kellemesebb, ha ezt a csúnya mellékvágányt nem az otthonunkban, hanem külön iroda hiányában a székhelyszolgáltatást biztosító cég irodájába helyezzük ki.
Igazából nincsen időhöz kötve az sem, hogy a cégünknek milyen idősnek kell lennie ahhoz, hogy egy ilyen székhelyszolgáltatás szolgáltatást igénybe tudjunk venni. Akár 1 másodperces cégek számára is nyitva áll a lehetőség egy szolgáltatóval való leszerződés, ugyanis a székhelyet a cég bejelentésekor kell kijelölni. Ha már így kezdjük a vállalkozói létformát, akkor nagy előnnyel indulhatunk, de természetesen később is lehetőségünk nyílik a váltásra, ha belátjuk, hogy nem a legjobb az otthonra bejelölt székhely.